Паважаныя наведвальнікі сайта! Электронны зварот можна падаць толькі ў рубрыцы "Электронны зварот". Асабістыя пытанні, якія адсылаюцца на электронны адрас (sch4_lun@guo.bc.by ) разглядацца не будуць.
Асноўныя тэрміны, якія выкарыстоўваюцца ў Законе Рэспублікі Беларусь ад 18 ліпеня 2011 г. №300-З "Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб", і іх вызначэння
зварот – індывідуальныя ці калектыўныя заявы, прапановы, скаргі, выкладзеныя ў пісьмовай, электроннай ці вуснай форме;
заява - хадайніцтва аб садзейнічанні ў рэалізацыі правоў, свабод і (або) законных інтарэсаў заяўніка, не звязанае з іх парушэннем, а таксама паведамленне аб парушэнні актаў заканадаўства, недахопах у рабоце дзяржаўных органаў, іншых арганізацый (службовых асоб) (далей, калі не вызначана іншае, – арганізацыя), індывідуальных прадпрымальнікаў;
прапанова – рэкамендацыя па паляпшэнні дзейнасці арганізацый, індывідуальных прадпрымальнікаў, удасканаленні прававога рэгулявання адносін у дзяржаўным і грамадскім жыцці, вырашэнні пытанняў эканамічнай, палітычнай, сацыяльнай і іншых сфер дзейнасці дзяржавы і грамадства;
скарга - патрабаванне аб аднаўленні правоў, свабод і (або) законных інтарэсаў заяўніка, парушаных дзеяннямі (бяздзеяннем) арганізацый, грамадзян, у тым ліку індывідуальных прадпрымальнікаў (далей, калі не вызначана іншае, - грамадзянін);
заяўнік - грамадзянін або юрыдычная асоба, якія падалі (якія падаюць) зварот;
пісьмовы зварот – зварот заяўніка, выкладзены ў пісьмовай форме, у тым ліку заўвагі і (або) прапановы, унесеныя ў кнігу заўваг і прапаноў;
электронны зварот – зварот заяўніка, які паступіў на адрас электроннай пошты арганізацыі альбо размешчаны на афіцыйным сайце арганізацыі ў глабальнай камп'ютарнай сетцы Інтэрнэт;
вуснае зварот - зварот заяўніка, выкладзенае падчас асабістага прыёму;
індывідуальны зварот - зварот аднаго заяўніка;
калектыўны зварот - зварот двух і больш заяўнікаў па адным і тым жа пытанні (некалькім пытаннях);
паўторны зварот – зварот, які паступіў у адну і тую ж арганізацыю, да аднаго і таго ж індывідуальнага прадпрымальніка ад аднаго і таго ж заяўніка па адным і тым жа пытанні два і больш разы;
кніга заўваг і прапаноў – дакумент адзінага ўзору, прызначаны для ўнясення заўваг (заяў і скарг) (далей, калі не вызначана іншае, – заўвагі) і (або) прапаноў аб дзейнасці арганізацыі, індывідуальнага прадпрымальніка, якасці вырабленых (рэалізуемых) імі тавараў, якія выконваюцца работ, якія аказваюцца паслуг.
ЗВЯРТАЕМ ВАШУ УВАГУ
Заяўнікі маюць права:
- падаваць звароты, выкладаць довады службовай асобе, якая праводзіць асабісты прыём;
- знаёміцца з матэрыяламі, якія непасрэдна адносяцца да разгляду зваротаў, калі гэта не закранае правоў, свабоды і (або) законныя інтарэсы іншых асоб і ў матэрыялах не змяшчаюцца звесткі, якія складаюць дзяржаўныя сакрэты, камерцыйную і (або) іншую ахоўваную законам таямніцу;
- прадстаўляць дадатковыя дакументы і (або) звесткі або звяртацца з просьбай аб іх запатрабаванні ў выпадку, калі запатрабаванне такіх дакументаў і (або) звестак не закранае правы, свабоды і (або) законныя інтарэсы іншых асоб і ў іх не змяшчаюцца звесткі, якія складаюць дзяржаўныя. сакрэты, камерцыйную і (або) іншую ахоўную законам таямніцу;
- адклікаць свой зварот да разгляду яго па сутнасці;
- атрымліваць адказы на звароты;
- абскардзіць ва ўстаноўленым парадку адказы на звароты і рашэнні аб пакіданні зваротаў без разгляду па сутнасці;
- ажыццяўляць іншыя правы, прадугледжаныя гэтым Законам і іншымі актамі заканадаўства.
Заяўнікі абавязаны:
- выконваць патрабаванні гэтага Закона;
- ветліва ставіцца да работнікаў арганізацый, індывідуальных прадпрымальнікаў і іх работнікаў, не дапускаць ужывання нецэнзурных або абразлівых слоў або выразаў;
- своечасова інфармаваць арганізацыі, індывідуальных прадпрымальнікаў аб змяненні свайго месца жыхарства (месца знаходжання) або месца знаходжання ў перыяд разгляду звароту;
- выконваць іншыя абавязкі, прадугледжаныя гэтым Законам і іншымі заканадаўчымі актамі.
Адказ на зварот або рашэнне аб пакіданні звароту без разгляду па сутнасці могуць быць абскарджаны ў парадку, устаноўленым Законам Рэспублікі Беларусь ад 18 ліпеня 2011 года "Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб".
Звароты падаюцца заяўнікамі ў пісьмовай ці электроннай форме, а таксама выкладаюцца ў вуснай форме падчас асабістага прыёму.
Пісьмовыя звароты грамадзян павінны змяшчаць:
- найменне і (або) адрас арганізацыі або пасаду асобы, якім накіроўваецца зварот;
- прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое ёсць) або ініцыялы грамадзянін